Jest mi ogromnie miło, że jakoś trafiłeś na Leona. Jestem studentką kognitywistyki, pasjonatką książek i cappuccino. Może masz ochotę pozwiedzać Leona? Śmiało! Zapraszam! Z racji tego, że lubię zwiedzać blogosferę, proszę Cię o zostawienie linku do Twego zakątka internetu, o ile takowy posiadasz, w komentarzu :)

Na językach: Deutsch Aktuell nr 77

Witajcie w kolejnym językowym poście, tym razem na moim blogu gości Deutsch Actuell, co ciekawego pojawiło się w numerze 77.?

Na pierwszym ogień idzie Wiele twarzy Bruno Ganza, który to w swoim dorobku aktorskim wcielał się w takie postacie jak Hamlet, Faust, Prometeusz, Hitler czy Dziadek Heidi. Wielki aktor, leciwy , bo już 75. letni człowiek, który swoją bogatą karierą cieszy pokolenia widzów. Współpracował z największymi reżyserami swojego pokolenia (Wim Wenders, Peter Stein, Volker Schlöndorff), a filmy, w których grał są uznawane za klasyki niemieckiego kina. Nie grał jedynie w niemieckich produkcjach, miał przyjemność pracować razem z Liamem Neesonem i Diane  Kruger w Tożsamości. Ciekawa sylwetka, polecam poznanie jej bliżej.

Dalej znalazł się artykuł dla książkoholików, czyli wywiad  Sarah Lark autorką z Nowej Zelandii. Prawdę mówiąc nie miałam wcześniej z nią styczności, ale zawsze lubię czytać rozmowy z pisarzami. Sarah pisze Romanse, więc cóż, raczej nigdy nie poznam jej twórczości bliżej, bo niestety, ale ja i ten gatunek średnio za sobą przepadamy. Co jednak mogę o niej powiedzieć? Jest fanką Kinga! 

Miłość bez granic? Czyli trochę o dwunarodowych związkach wszelakich i jak to wszystko się zaczyna, ciekawy tekst, masa przydatnych słówek i ciekawostek dotyczących życia w tego typu relacjach. 

Dalej mamy palący problem Integracji w Niemczech i próbę odpowiedzi czy jest udana czy jednak okazała się niewypałem. Trochę historii, trochę najnowszych faktów, co prawda nie za wiele informacji, ale za to tekst dający szerokie pole do możliwości podjęcia dyskusji z obcokrajowcem na ten temat. 

Znowu polityka, ale tym razem linia USA-Europa i wolny handel, szczerze mówiąc wcześniej nie miałam styczności z tym tematem, więc był on dla mnie nie lada gratką. Jestem zupełnym finansowym laikiem, a poszerzanie wiedzy jest zawsze mile przeze mnie widziane.

Potem mamy tekst o Światowych Dniach Młodzieży i Dreźnie, które zachwyca urokiem. Muszę przyznać, że tym razem jakoś nieszczególnie zainteresowały mnie tematy poruszane przez Deutsch Actuell, ale świadczy to tylko o tym, że jest to różnorodny magazyn, który nie trzyma się tylko jednych tematów. Chociaż mój słownik znowu został poszerzony! 

Niech Book będzie z Wami, 
Matylda