Jest mi ogromnie miło, że jakoś trafiłeś na Leona. Jestem studentką kognitywistyki, pasjonatką książek i cappuccino. Może masz ochotę pozwiedzać Leona? Śmiało! Zapraszam! Z racji tego, że lubię zwiedzać blogosferę, proszę Cię o zostawienie linku do Twego zakątka internetu, o ile takowy posiadasz, w komentarzu :)

Logika poszła na spacer, a sens wyjechał na wczasy, czyli ranking głupich książkowych cytatów


Witajcie w serii, którą planowałam od początku istnienia bloga, ale nigdy nie miałam na nią dostatecznie dużo czasu, tegoroczne wakacje przyniosły jednak nadzieję na zrealizowanie pomysłu. Panie i Panowie przed Wami cytaty, które przyprawiły mnie o zawrót głowy. Endżoj! Nie ma tutaj spoilerów, więc się nie bójcie!

Eragon Christopher Paolini

Potem odwiązał rzemień i przełożył zaimprowizowaną uprząż, zakładając ją na nogi zwierzęcia tak, by się nie udusiło. 
Gdzie smoki mają układ oddechowy? W nogach!

Dodaj napi
Szeptem Becca Fitzpatrick


Vee wyszła, żeby wyrzucić resztę chrupek. Po kilku minutach wróciła z jakimś  romansem w ręku. Usiadła przy mnie i pokazując mi okładkę książki, powiedziała: 
— To będziemy my. Porwą nas półnadzy kowboje. Ciekawe, jak się całuje wargi spalone słońcem, zaskorupiałe od błota. 


Bo porwanie jest takie romantyczne, prawda? 

Dodaj napis
Przez burze ognia Veronica Rossi 

Głęboki, wzruszający, pełen smutku dialog:
Kiedy podszedł bliżej, jego uśmiech zniknął.

— Co się stało?

— Nie ma Cindera. Uciekł. Tak mi przykro, Perry.

Dodaj napis
Małe zadanie! 
Jak brzmi rozkaz? 
Może: Chodź z nami! W tej chwili!
A prośba? 
Proszę, chodź z nami.


Perry'ego otoczyli jacyś ludzie i kazali iść za sobą. Zrobił, o co prosili.

Co tu nie pasuje?

Miejsce trzecie: Gwiazd naszych wina John Green

Jeśli nieatrakcyjny chłopak uporczywie się w ciebie wgapia, to w najlepszym wypadku uznajesz jego zachowanie za krępujące, a w najgorszym za formę napastowania. Ale przystojny chłopak... no cóż.

Wiecie, jak ktoś jest brzydki to przykro mi, ale gwałt nie wchodzi w rachubę, ale jeśli jesteś przystojny? E, nie ma problemu, co tam, masz śliczne oczka, młodzieńcze!

Miejsce drugie: Szklany tron Sarah J. Maas

Tutaj potrzebujemy pewnego kontekstu, dziewczyna chwilę temu rozmyślała o tym, że idzie na śmierć, przełyka ślinę, widząc zabójczych ochroniarzy - szybkich i bezlitosnych, a kilka chwil później, dosłownie stronę dalej, mamy ten oto fragment: 

Kapitan Westfall nie był człowiekiem szczególnie przystojnym, ale Celaenie spodobały się szorstkie rysy jego twarzy i skrzące, złocistobrązowe oczy. Przechyliła lekko głowę i niespodziewanie uświadomiła sobie swój niechlujny wygląd.

Dziewczę martwi się wyglądem, a nie swoim losem, a go nie jest w ogóle pewna. Ale to nie wszystko, mamy jeszcze to:

Przecież książęta nie mają prawa być przystojni! To rozczulający się nad sobą, obrzydliwi durnie! A ten tu... A ten... Przecież to niesprawiedliwe, żeby ktoś był jednocześnie przystojny i szlachetnie urodzony!  

NO OCZYWIŚCIE. Jesteś niewolnikiem, jesteś więźniem, to o czym myślisz, to piękno księcia. 

Dziękuję, dobranoc. 

Dodaj napis
ZWYCIĘZCA ODCINKA: Sny Morfeusza K.N. Haner

Wiecie, że pierwsze akapity książki są ważne? Prawda? Macie zdania z pierwszego akapitu, policzyłam, są to zdanie trzecie, czwarte i piąte... 

Biorę głęboki oddech i zbieram się w sobie, aby wejść do budynku. Jak na złość dziś dostałam okres i czuję się fatalnie. Stoję przed siedzibą Art Desing&Beauty i właśnie czuję, że mój tampon przecieka. Bosko!

Nie wiem, jak Wy, ale jak dla mnie czytanie o przeciekającym tamponie jest co najmniej obrzydliwe. 
Ale nie bój żaby, autorka nam o tym jeszcze przypomni, jakby raz nie wystarczył!

To już chyba moja kolej! Święci niebiańscy, błagam, aby mi ten tampon nie przeciekł za bardzo i nie zostawił wielkiej plamy na mojej drogiej sukience od Marca Jacobsa.

Zorientowałam się także, że przecież mam okres, a nie mam tamponu. Modlę się w myślach, bym nie zabrudziła spódnicy.

Pierwsze, co robię, to po prostu siku.  Okres na szczęście mi się skończył, więc chociaż nie muszę się dalej męczyć z tamponami.

Uwielbiam czytać tego typu fragmenty, naprawdę. Mamy nawet tampon w charakterze komediowym!

— Ojcze! — [...] prawie krzyczy i w ostatniej chwili kopie mój tampon gdzieś pod sofę w salonie, a ja zakrywam dłonią usta, by się nie roześmiać.

Dodaj napi
Bosko, prawda? A teraz, proszę, jeśli właśnie coś jecie, jeśli jesteście bardzo wrażliwi, to nie czytajcie tego. 

— Tak! Boże! Tak! Zrób to, błagam! — jęczę desperacko. Z podniecenia zapomniałam o tym cholernym tamponie, ale na szczęście on pamięta. Pociąga za sznureczek i wyjmuje go ze mnie delikatnie, po czym dyskretnie rzuca na podłogę limuzyny.

OSTRZEGAŁAM, PRAWDA? Dobra, mam prezent dla wytrwałych: 
Kurwa! To ta sama limuzyna co tamtego wieczoru. Mam nadzieję, że [...] sprzątnął z podłogi mój tampon.
Dodaj napis
Niech Book ma Was w opiece, 
Matylda
P.S. Jeśli macie jakieś ciekawe cytaty, wiecie, gdzie mnie znaleźć :> W komentarzach tutaj lub na https://www.facebook.com/leonbookowiec/.