Jest mi ogromnie miło, że jakoś trafiłeś na Leona. Jestem studentką kognitywistyki, pasjonatką książek i cappuccino. Może masz ochotę pozwiedzać Leona? Śmiało! Zapraszam! Z racji tego, że lubię zwiedzać blogosferę, proszę Cię o zostawienie linku do Twego zakątka internetu, o ile takowy posiadasz, w komentarzu :)

5 książkowych babć



Babcia z Czerwonego Kapturka Charles’a Perraulta
Kto jej nie kojarzy z opowieści na dobranoc? Z szeregu animacji? Jest chyba jedną z najpopularniejszych babci z literackiego światka, chociaż jej rola w Czerwonym Kapturku nie była zbyt długa i wybitna... Zjedzenie przez złego wilka to nie jest dobre wspomnienie dla małej dziewczynki... 





Molly Weasley z Harry'ego Pottera J.K. Rowling
d
No, dobra, może w książkach nie mieliśmy zbytniej okazji zobaczyć ją w roli babki, ale mam wrażenie, że sprawdziłaby się równie genialnie, jak to zrobiła będąc matką. Oddana, ciepła, szczera... A przy okazji potrafiąca pociągnąć za ucho, gdy była ku temu potrzeba. Cóż, zazdroszczę trochę Albusowi, Rose i całej reszcie takiej babci, bo pewnie się z nią nieźle bawili! 


Babcia Weatherwax ze Świata Dysku Terry’ego Pratchetta.
Esmeralda Weatherwax jest chyba moją ulubioną postacią z całego Świata Dysku, nigdy nie miałam dość scen z nią! Kiedy piszę ten post, wręcz tęsknię do tej potężnej Czarownicy z Lancre. No, dobra jest moe i dziewicą, i może lepiej pasowałaby tu Niania Ogg z gromadką swoich dzieci i wnuków, ale no cóż... Dla mnie na pierwszym miejscu jest według trolli Aaoograha hoa (Ta, której Trzeba Unikać), która pokonała samą Śmierć... Babcią jest z tytułu, więc nie czepiajmy się zbytnio zbędnych szczegółów :> 


Mila Borejko z Jeżycjady Małgorzaty Musierowicz
Co jak co, ale ja i Musierowicz nie bardzo się lubimy jednak sama Melania Borejko jest jedną z tych postaci, które się zapamiętuje. A dlaczego? Bo przypominają trochę rzeczywiste osoby. Ona uosabiała moją babcie, rosołek, troskę, domowe rodzinne zacisze... Ach! 




Jane Marple z opowiadań Agathy Christie
Dobra, wiem, że to nie jest babcia  krwi i kości, bo podobnie jak Babcia Weatherwax nie doczekała się wnuków i jest starą panną, co nie zmienia tego, że jest babcią! O. Błyskotliwa, rozwiązująca zagadki kryminalne, jest wścibska i bystra... Cud, miód i orzeszki! 







A jakie są Wasze typy? 

Niech Book będzie z Wami, 
Matylda