Jest mi ogromnie miło, że jakoś trafiłeś na Leona. Jestem studentką kognitywistyki, pasjonatką książek i cappuccino. Może masz ochotę pozwiedzać Leona? Śmiało! Zapraszam! Z racji tego, że lubię zwiedzać blogosferę, proszę Cię o zostawienie linku do Twego zakątka internetu, o ile takowy posiadasz, w komentarzu :)

Jaką książkę przeczytać?

Jaką książkę przeczytać? Co wybrać wśród wysypu nowości? Czy podejmuję dobry wybór? 

Te pytania towarzyszą mi niemal za każdym razem, kiedy skończę czytać jedną książkę, a zaczynam inną, muszę przyznać, że chociaż często robię listę powieści do przeczytania, to mimo wszystko nie zawsze akurat mam ochotę na wybranie książki, która wcześniej wydawała mi się całkiem kusząca. Radzę sobie z tym problemem na różne sposoby, właściwie zazwyczaj pomagają mi w rozwiązaniu go przeróżne strony internetowe, które chciałabym Wam dzisiaj przedstawić. Oczywiście często zdarza mi się korzystać z grup facebookowych, na które ślę pytania odnośnie ciekawych pozycji, które podobne byłyby do tych przeze mnie czytanych, ale ludzie nie zawsze potrafią udzielić mi satysfakcjonujących odpowiedzi.

1. What should I read next?
Jest to strona co prawda po angielsku, lecz myślę, że jest najłatwiejsza, wystarczy wpisać autora lub tytuł powieści, by strona wyszukała nam podobne do szukanego sugestie. Co prawda nie zawsze podawane przez WSIRN książki mają swoje polskie odpowiedniki, ale zazwyczaj można je znaleźć. Jeśli nie wiecie jak przetłumaczyć dany tytuł, wystarczy przenieść go do google, tam na pewno znajdziecie interesujące Was trafienie. 


To najbardziej estetyczna i minimalistyczna strona w zestawieniu, a zarazem ta po którą sięgam najczęściej. Bookseerowi należy podać tytuł i autora danej pozycji, a następnie przenosi nas on do rekomendacji, które często bywają nad wyraz trafne, zazwyczaj pochodzą one z amazona. 


Let's go odeśle nas do miejsca, w którym wpisać należy naszych ulubionych autorów, zazwyczaj jednak wpisuję tam pisarzy, z którymi niedawno miałam do czynienia, a którzy mnie wyjątkowo urzekli. Następnie pojawia się panel z proponowanym autorem, ale to nie wszystko... Klikając on the map, strona przeniesie nas do http://www.literature-map.com/


Spytacie po co umieściłam tutaj goodreads, skoro mamy nasze polskie lubimyczytać oferujące niemal takie same możliwości? Właśnie... te niemal robi tutaj ogromną różnice. Na goodreads można nie tylko stworzyć swoją własną biblioteczkę, ale również spojrzeć na to, co akurat czytają i jak oceniają książki nasi ulubieni pisarze, za sprawą tej opcji znalazłam do czytania wiele, wiele powieści, których do tej pory nie znałam... 


A Wy jak wybieracie, co przeczytać?

Niech Book będzie z Wami, 
Matylda