Jest mi ogromnie miło, że jakoś trafiłeś na Leona. Jestem studentką kognitywistyki, pasjonatką książek i cappuccino. Może masz ochotę pozwiedzać Leona? Śmiało! Zapraszam! Z racji tego, że lubię zwiedzać blogosferę, proszę Cię o zostawienie linku do Twego zakątka internetu, o ile takowy posiadasz, w komentarzu :)

Dominik Broniek




Giger
Okładki do serii Z mgły zrodzony są jednymi z tych, na które mogłabym się patrzeć wręcz godzinami. Książki Sandersona kupiłam zafascynowana niesamowitymi grafikami właśnie, a stworzył je urodzony w 1975 roku Dominik Broniek. Po krótkim reaserchu okazało się, że z jego pracami miałam już wielokrotnie do czynienia. Autor mieszka w Holandii, jak sam mówił rysował od zawsze, a czasem zamiast słuchać na lekcjach zafascynowany Funky Kovalą tworzył swoje pierwsze komiksy. Inspiracjami dla ilustratora bywają tacy autorzy jak Frank Frazetta, Boriss Valleyo czy Giger, ale również Zbigniew Beksiński. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej o grafiku, odsyłam do wywiadu z ilustratorem. A dla zachęty wklejam krótki jej fragment:

Nie wyobrażam sobie robienia ilustracji do książki czytając tylko jej fragment. Trzeba zapoznać się z całością tekstu, żeby wczuć się w klimat i dobrze poznać bohaterów. Na przykład zdarza się, że główny bohater jest opisywany bardzo rzadko przez całą książkę i dopiero w ostatnim rozdziale jest wspomniane o tym jakie ma włosy. Często, kiedy brakuje mi czasu, pomaga mi w tym moja narzeczona. Czyta mi na głos a ja robię w tym czasie pierwsze rysunki.

Dominik Broniek stworzył okładki do książek takich pisarzy, jak Jarosław Grzędowicz, Maja Lidia Kossakowska czy Jacek Piekara. Najczęściej ilustruje książki wydawnictwa Fabryka słów. Lubicie jego prace? A może macie książki z ilustracjami Brońka na okładce?