Jest mi ogromnie miło, że jakoś trafiłeś na Leona. Jestem studentką kognitywistyki, pasjonatką książek i cappuccino. Może masz ochotę pozwiedzać Leona? Śmiało! Zapraszam! Z racji tego, że lubię zwiedzać blogosferę, proszę Cię o zostawienie linku do Twego zakątka internetu, o ile takowy posiadasz, w komentarzu :)

Pisarze, których chcę poznać


Istnieją tacy pisarze, których styl, których pomysły i, których wreszcie książki są dla mnie zupełną zagadką. Na poniższej liście są to autorzy popularni i mniej znani, tacy, których poznawałam, przeglądając Wasze blogi. Zamierzam ich sobie w najbliższym możliwym czasie przybliżyć. Cóż, nie chodzę już do szkoły i chociaż na studiach mam listę lektur obowiązkowych, to poznanie poniższych autorów traktuję, jak swoisty punkt honoru. Z pewnością nie poznam ich wszystkich w najbliższym czasie, nawet tego nie planuję, bo często ich książki są wielkimi cegiełkami, których czytanie w roku akademickim mi wcale nie wychodzi. Z racji tego, że nie zmierzam w najbliższym czasie żegnać się z działalnością blogową, stwierdziłam, że Leon będzie idealnym miejscem, by stworzyć swoją małą listę grzechu. 

Zagraniczni autorzy, na których poluję:

Gabaldon Diana o tej autorce słyszałam sporo naprawdę dobrego, serial na podstawię jej powieści planuję obejrzeć po zapoznaniu się z serią Obca, która wciąż mnie odstrasza iloscią tomów i ich wielkością. To nie tak, że boję się cegiełek - bardzo je lubię, obawiam się raczej ciągnącej się jak flaki z olejem akcji i rozwlekanie kolejnych wydarzeń tysiące razy. Jednak zaważając na wszystkie pozytywne recenzje, dam Gabaldona Diana szansę. 
Dodaj napis
Peter Watts zaczęłam czytać jego Ślepowidzenie, ale z jakiś dziwnych powodów przerwałam i nie skończyłam, a szkoda, bo historia zapowiadała się całkiem ciekawie, teraz planuję wrócić do jego książek, ponieważ zamierzam troszkę pobuszować wśród SF. 

Dodaj napis
Donna Tartt znam tę autorkę z jej powieści Tajemnicza historia, jednak pozostałe są dla mnie zupełną niewiadomą, więc zamierzam to naprawić, jak tylko dostanę je w swoje ręce. Chcę je wszystkie - są piękne.  
Dodaj napis
Maurice Druon Królowie Przeklęci, wciąż tkwią w mojej głowie, mówiąc "PRZECZYTAJ NAS!", nie mogę się im dłużej opierać, więc kiedy tylko moje fundusze na to pozwolą, zdobędę ich. 
Dodaj napis
Norman Davies dobra, Davies nie jest dla mnie zupełnie nieznany, ale chciałabym poznać wszystkie stworzone przez niego książki, co pewnie zajmie mi parę lat, jedna... Cóż, do odważ... ambitnych świat należy :) 

Dodaj napis
Robin Hobb autorka serii o Skrytobójcy, który budzi we mnie ciekawość, więc... Cóż, muszę poznać tę historię. 
ddd
Colleen Hoover nie jest ona moim priorytetem, ale tylu blogerów ją poleca, że muszę w końcu zapoznać się, z którąś pośród jej książek, jeśli przypadnie mi do gustu, cóż, skuszę się na kolejne. Ale szczerze mówiąc, jest to dla mnie... największe wyzwanie, bo rzadko czytuje takie książki. 
Dodaj napis
Polscy pisarze, których planuję poznać 

Robert Foryś o tym pisarzu słyszałam wiele dobrego, więc nie pozostaje mi nic innego, tylko przyjrzeć się jego książkom bliżej. Uwielbiam powieści historyczne, więc Gambit Hetmański pójdzie pewnie na pierwszym ogień. 
ddd
Anna Kańtoch jest jedną z tych autorek, które chcę poznać już od całkiem dłuższego czasu, ale jakoś ciągle o tym zapominałam. Mam zamiar jednak nie zaczynać z książkami fantastycznymi w jej wykonaniu, ale od Łaski, czyli kryminału. 
dd

Elżbieta Cherezińska jest w moich planach od dobrych kilku lat, od kiedy dowiedziałam się o Koronie śniegu i ognia, więc... No, sami rozumiecie. Jednak naczytałam się troszkę, że to... martyrologia, a ja za nią średnią przepadam, ale sama będę musiała się przekonać, co uważać o powieściach tej autorki. 
Dodaj napis

A jakich autorów Wy macie w planach? 
A może powinnam dodać jakiegoś pisarza do mojej listy? 
Dajcie znać! 
Niech Book będzie z Wami, 
Matylda